Client:

Vass

Our job:

UI-design, UX-design, webbutveckling, bildbank

PR-byrån fick en ny, vass design

Pr-byrån Vass hade en ny grafisk profil och vi fick i uppdrag att tillämpa den på deras nya hemsida. Starka färger, ett unikt mönster och skarpa kanter blev temat för hemsidan som vi både designade och utvecklade.

Parallellt med hemsidebyggandet skapade vi en bildbank där media hittar info om produkterna som byrån representerar.

Design

Tillsammans med Vass gick vi igenom målen för hemsidan och samlade inspiration till hur den nya siten skulle utformas. Sedan jobbade vi i flera rundor med designen där kunden fick möjlighet att ge feedback på våra förslag tills vi hittade helt rätt: en självsäker men varm känsla där byråns case får möjlighet att glänsa.

Vår designer inspirerades av loggans kantiga former och valde att använda den snedskurna kanten i s:en som ett återkommande element. Den används som avdelare mellan block, under knappar och som flimrande effekt över bild och video. Dessutom fanns redan en ikon med två liggande s som var som klippt och skuren till att användas som unik hamburgarmeny.

Vi arbetade mycket med små, subtila detaljer på Vass hemsida. Det är färger som skiftar och linjer som rör sig. Om du tittar noga ser du att varje sida har en egen färg som syns i länkarnas hover-effekter och på små detaljer.

Digital showroom

Med många varumärken under sina vingar behövde Vass ett smidigt system för att visa upp alla produkter på ett inspirerande sätt. I bildbanken vi byggde, som kallas det digitala showroomet, kan media se information om produkterna, ladda ner pressbilder och till och med göra en förfrågan på att testa en produkt.

Nyfiken på mer?

Vi har jobbat med allt från läxhjälp till sportbilar, så vi har troligtvis erfarenhet också från din bransch. Ta en titt på fler case eller hör av dig om du vill ta reda på vad vi kan åstadkomma tillsammans!